Thursday, June 9, 2011

sepetang bersama anak buahku


cian anak buah aku ni...sepanjang duk kat umah aku ni...dia terkurung ...maklumlah mashu dia malas nak layan dia main kat luar hehehhehehe................. bukan ape ,,,coz banyak nyamuk huuhuuuhuh " alasan semata2" hehehehehe...tp petang ni tah mcm mane aku terrajin nak teman anak buah aku ni main ...teman dia main bola heheheheh...pastu saje nak tgk dia gelabah aku nyorok balik pokok....tp disebabkan aku yg makin mengecil ......dah tentu anak buah aku nampak aku......" mashu.....cak " berulang kali...terhibur aku dengan telatah dier......


anak buah aku ni dah 2 tahun...mulut dia sngat petah bercakap......coz dia ni cepat tangkap pe yg org ckp.....kdg2 tuh geram gak coz asyik bercakap je ........same la mcm mashu dier hehehehehhetp yg aku suke ttg anak buah aku ni die boleh bc doa makan ...nyanyi lagu maher zain insya-allah.....pandai semayang " dia nyer [perlakuan je la ] dan dia boleh sebut ape yg ayah aku ckp pasal berzanji.....n dia suke sound aku kalau aku xpakai tudung dalam kete...waaaaaaaaaaaaaa
kene marah ngan budak umur 2 tahun....malu giler....tp bgs2......masuk ni dh 2 kali dier sound aku xpakai tudung tau...ish2 pe la mashu ni ......

bile aku tgk dier......aku bertanye kt diriku aku....mampukah aku mengajar dier yg seiring dan senagkatan dengan bakal anak-anak muridku di masa hadapan .......hanya tinggal beberapa bulan sahaja untuk aku bergelar guru...walaupun aku bukan mengajar aliran perdana " aku cikgu prasekolah .....bkn cikgu tadika ye " namun cabaran aku adalah mengajar kanak-kanak yang baru mengenal nombor dan abjad...bukankan itu satu cabaran yang besar kerana guru2 tahun satu hanya tahu apabila kanak-kanak melangkah ke darjah 1 mereka akan pandai membaca , mengira dan menulis ............ITU ADALAH SATU CABARAN YANG AKU AKAN TEMPUHI TIDAK LAMA LAGI !!!!!!!!!!!!

cabaran tetap akan ku tempuhi kerana tanpa cabaran aku tidak akan mengenal erti kesusahan dan kegembiraan ...insya-allah aku akan berusaha menambahkan ilmu didada dan mendapat pengalaman dimana sahaja.........................

No comments:

Post a Comment